Intervju sa generalnim direktorom na naslovnoj strani Marketa

vesti-intervju-direktor

Po završetku studija u Švajcarskoj i Engleskoj, Chrysostomos Mitsides, po struci tehnolog specijalizovan za rad u mlinu, počeo je 1979. godine da radi u porodičnoj firmi Mitsides na Kipru, koju je u tom trenutku vodio njegov otac, a koja se već duže od osam decenija bavi proizvodnjom brašna i testenine

Da li je teško poslovati u Srbiji?

Da, veoma je teško. Suočavamo se s velikim kursnim razlikama, konkurencija je jaka, a ponekad moramo da budemo i veoma strogi kako bismo naplatili potraživanja. Ali to je, čini se, deo mentaliteta i način života u Srbiji. Nismo imali takve probleme na Kipru, ali tu smo i prilagođavamo se. Ovo je zapravo težak posao, jer postoji mnogo mlinova u zemlji, mnogo fabrika testenine,
kao i veliki trgovinski lanci i drugi ključni kupci o kojima
treba voditi računa. Ipak, iz dana u dan situacija na tržištu sve je bolja. Nalazimo se u centru Evrope, za pola sata stigne se do Hrvatske, tj. do Evropske unije, ali i sve druge zemlje relativno su blizu, što je velika prednost.

Planovi za dalji razvoj poslovanja u Srbiji?

Potencijal srpskog tržišta je ogroman. Verujem u Srbiju i zbog toga sam tu svih ovih godina. Nažalost, sve se dešava veoma sporo zbog krize. U centru smo Balkana, imamo pristup evropskom tržištu, imamo dobre odnose sa skoro svim zemljama oko nas. Ako mala kompanija kao što je naša može svakog meseca da izvozi u SAD ili Veliku Britaniju, to znači da zaista ima potencijala.

Šta smatrate najvažnijim za plasman i održavanje jednog brenda na tržištu?

Na prvom mestu je kvalitet proizvoda i težnja ka tome da ga održimo konstantnim. Naravno, veoma je važna i cena proizvoda. U poslednje vreme svi su osetljivi na cene. Zato je potrebno održati visok kvalitet, a proizvode ponuditi pa najnižoj mogućoj ceni.

Planirate li lansiranje novih proizvoda na srpsko tržište?

Uvek razmišljamo o novitetima, ali o tome ćemo tek kada ih budemo predstavili. Zasada mogu da najavim da ćemo u januaru na Kipru lansirati redizajnirana pakovanja pojedinih naših proizvoda.

Šta očekujete od 2016?

Biće to još jedna spora godina, manje-više ista kao i 2015. Ne očekujem neke veće promene na tržištu. Sve se dešava polako, korak po korak. Kada pogledamo Srbiju kao celinu, potrebna su značajna ulaganja u poljoprivredu i trebalo bi povećati izvoz, a to bi doprinelo i većem prilivu novca u budžet. Srbija ima vrhunske stručnjake u dijaspori i bilo bi dobro da se oni vrate u zemlju ili da iz inostranstva ulažu u razvoj tržišta. Mi se trudimo da imamo jasan cilj i da idemo napred korak po korak. Nije vreme za velike skokove dok se sve ne vrati u normalu. U svakom slučaju, mislim da će biti sve bolje.

Preuzmi kompletan intervju Preuzmi

Prijavite se na Newsletter listu